Monday, July 25, 2011

ABU DHABI TO KUALA LUMPUR



Sebab selalu sangat travel as a passenger dari Abu Dhabi ke KL, lebih kurang 2 ke 4 kali sebulan, maka sempat la observed the moving map on the screen kat seat depan kita tu, itu pun bila dah habis tengok movie dan mata tak mengantuk lagi.

Yang di sebelah kiri, saya ambil sewaktu pesawat diterbangkan olih juruterbang berbangsa Arab dan di sebelah kanan, juruterbang orang Malaya. Kalau kita perhatikan, juruterbang Arab ni memang takut nampak awan, ada nampak walau pun sikit, terus elak jauh jauh, jadi bentuk penerbangannya macam ular kena palu, bengkang bengkuk. Yang sebelah kanan, lurus jer, sebab juruterbang dari Malaya, including me off course sudah biasa dengan udara yang berawan, boleh tau yang mana bahaya dan yang mana jinak.. so elak bila perlu jer. Tak salahkan juruterbang Arab tu, sebab dia orang jarang jarang dapat jumpa awan.






2 comments:

The Cockpit Diaries said...

hehehe...Malu la kalau PAX tgh flight path mcm ular capt =p

ashburn said...

Memang malu... nampak macam tak ada planning and thinking ahead. Kita kalau nak elak weather pun, kaji wind dari arah mana, whats next after that particular cloud, nearest ERDA etc etc. Baru nampak well organized.