Sunday, June 24, 2012

BONJOUR.....

Lama tak terbang ke Paris, asyik terbang jauh jauh jer. Hari ni berpeluang buat penerbangan dari Abu Dhabi ke Paris CDG , berlepas jam 0400 pagi dan selamat mendarat jam 0840 pagi waktu tempatan di Paris. Sebelum memulakan penerbangan turun, sempat bersarapan pagi, menu, telur mata lembu dengan sekeping roti, atau sunny side up and a toast.. disediakan oleh chef penerbangan. Oh ya, kalau kapalterbang ada first class seats, chef will be onboard, masak dan sediakan makanan didalam pesawat dengan menggunakan oven.






Banjaran Alps, dalam musim panas, kelihatan dengan jelas, tetapi kalau dalam musim sejuk, samada dilindungi awan atau di liputi salji. Memang indah pemandangan, awan kelihatan seperti air yang memenuhi lembah lembah dan mengalir ke kawasan yang lebih rendah.







Sebelum mendarat , sempat mengambil gambar lapangan terbang Paris, Charles De Gualle. Selalunya sampai sini pada waktu subuh, tetapi sebab flight dah kena delayed masa kat Abu dhabi, dapat la pemandangan yang jelas.






Sempat juga mengambil gambar bandaraya Paris, agak jauh dari airport jadi gambar tidak berapa elas, tapi kalau perhati betul betul, boleh nampak Eiffel Tower di tengah tengah gambar ini.





Selamat mendarat, parking di Terminal A of Paris Charles De Gaulle International Airport.














No comments: